כמה מילים על הסכם גירושין

הסכמי גירושין נועד להסדיר את כול הנושאים שיכולים להיות נתונים המחלוקת במקרה של גירושין וליצור הסכמה בין הצדדים להסכם

גם אם נדמה לנו לפעמים שמריבות הן חלק בלתי נפרד מהליך הגירושין יש לדעת שניתן לעשות זאת אחרת. בני זוג שהחליטו להתגרש יכולים לוותר מראש על המריבות ולנסות להגיע להסכמה בכול הנושאים הקשורים לגירושין. הסכמי גירושין נועדו לחסוך את הוויכוחים וליצור מצב שבו מתוך הסכמה ודיון מגיעים לניסוח הסכם גירושין שעונה ככול האפשר על הרצונות השונים של בני הזוג. הסכמי גירושין חוסכים את ההתדיינות בבתי המשפט ואת ההליכים והתהליכים שנובעים מהליכי גירושין. הסכמי גירושין יכולים, כמובן, להיעשות רק בהסכמה הדדית של בני הזוג, אבל הסכמי גירושין יכולים להביא לניהול הליך גירושין שונה: יעיל, תרבותי וללא משקעים מיותרים.

מתי מקבל הסכם גירושין תוקף חוקי?

ברמה החוקית יש לזכור שרק לאחר אישור על-ידי בית המשפט מקבלים הסכמי גירושין תוקף חוקי. לאחר שבני הזוג ניסחו הסכם גירושין עליהם להביא אותו לאישור לפני בית המשפט (בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה.) כשבית המשפט בוחן הסכמי גירושין הוא מוודא שטובת הילדים נלקחה בחשבון ושלא נעשה עוול לכול צד שהוא. הסכמי גירושין ניתן לבטל כמו כל חוזה בהתאם לחוקי החוזים. הסכמי גירושין שנערכו בכפיה, ברמייה או מתוך עושק ניתן לבטל בתביעתו של צד אחד. אם שני הצדדים החליטו על ביטול הסכם גירושין גם אז הוא יבוטל כמו כל חוזה.

ילדים יכולים לערער על הסכמי גירושין שנערכו בין ההורים בכול הנוגע למזונות. הם אינם צריכים להוכיח שנוצר שינוי שיכול להשפיע על ניסוחו של הסכם גירושין אלא רק שהם נפגעו ונפגעים ממנו. על כן, בזמן עריכת הסכמי גירושין יש לשים לב היטב לכול הקשור למזונות הילדים כדי למנוע בעיות בעתיד.

האם מומלץ לחתום על הסכם גירושין מחוץ לבית המשפט?

זוגות שמחליטים על גירושין יכולים להגיע להסכמות בכול הנושאים לבדם. עם זאת מומלץ להניח לעורכי דין את עבודת הניסוח של הסכמי גירושין. הסכמי גירושין הם סוג של חוזה ולכן כדאי שהם ייכתבו על-ידי מומחה בתחום כדי למנוע טעויות ומכשולים. הסכמי גירושין יכולים להיכתב על-ידי עורך דין גירושין אחד שיטפל בשני בני הזוג כיוון שמדובר בהסכמה בין בני הזוג. עם זאת ישנם זוגות שמעדיפים להיעזר בעורכי דין נפרדים גם כאשר מדובר בניסוח הסכמי גירושין בהסכמה הדדית.

חשוב שוב לציין שיש צורך באישור בית המשפט על-מנת שהסכמי גירושין יהיו בעלי תוקף חוקי. גם במקרה של הסכמי גירושין שנעשו בהסכמה הדדית על בית המשפט לוודא שלא הייתה כפייה או עושק של אחד הצדדים. הסכמי גירושין יכולים בהחלט לחסוך סיבוכים רבים בתהליך הגירושין אך זאת בתנאי שהם נערכים כראוי ומתוך כיבוד הזכויות של כל הצדדים.

הסכמי גירושין

לקבלת ייעוץ ראשוני עם עורך דין גירושין יעקב בלס צרו קשר בטלפון: 072-3931041

כתיבת תגובה